Wat is de rol van een leraar of coach?
Dit is de vraag die verkoopprofessionals die coaches of leraren moeten vinden en inhuren, zal bezighouden. Verkoopcoaches of -leraren zijn belast met het helpen van individuen om te vinden wat ze willen en hoe ze dat kunnen bereiken. Het hebben van coaches hulp is eks oorzaak en gevolg van waarom verkopers inhuren hen. Het helpt hen diegenen in dienst te nemen die de bekwaamheid voor de job hebben en zorgt ervoor dat zij hen in dienst nemen. Zelfs bij het inhuren zijn er exacte maatstaven voor wat een goede coach en slechte coaching maakt.
Laten we eens kijken wat een goede coaching maakt. Een goede coaching is leuk dat de kogel traint in de geest. Verkopers moeten worden onderwezen in calculus, inventarisatie, markt-analyse en psychologie. Een goede coach stelt zijn cliënten in staat om de deal-systemen-en-alles-heeft-een-gewicht in de geest van hun cliënten te ervaren. Effectieve coaching zal cliënten helpen de mentale-staat-veranderende technieken glimp te gebruiken, zodat zij deze mentale toestanden bij hun cliënten kunnen creëren. Effectieve coaching zal cliënten ook helpen meer inzicht te krijgen in het verkoopproces en te handelen in empathie met hun cliënt.
In de geest van een coach zijn er zes niveaus van coaching. Een goede coach heeft toegang tot elk van deze niveaus: denken, invloed, emotionele intelligentie, interpersoonlijk, instinct, en agency. In elk van deze niveaus zal goede coaching de coachende cliënt betrekken om van zijn huidige niveau naar het volgende niveau te gaan. Beginnend in denken, zal een coach zijn cliënt en zijn begrip van het product of de dienst die hij verkoopt beoordelen; en dan zal hij voortdurend aan dit begrip werken, tot alle niveaus van denken, invloed, emotionele intelligentie, en interpersoonlijke vaardigheden beschikbaar zijn.
Beginnend in het denken, zal een coach brainstormen over marketing, en zal dan een persoonlijkheidsinventarisatie maken, die hen zal helpen om hun doelpubliek te beginnen begrijpen en wat hen motiveert. Weten wat hun klanten motiveert zal de coach helpen om met hun klanten in contact te komen op een manier die win-win resultaten mogelijk maakt. Weten welke marketing “ops” hun doelmarkt is essentieel, omdat goed in de markt gezette producten altijd zullen verkopen, ongeacht wat de economie doet.
Bij het maken van een inventaris, identificeert een coach de top drie motivatoren voor de top drie behoeften of problemen van hun klanten. Dat is waar de juweeltjes zich bevinden. Tot 75% van wat de top drie behoeften zijn wordt bepaald door wat de cliënten zelf belangrijk vinden, niet wat het product of de dienst is. Dat is echt goud voor productontwikkeling.
Het ontwikkelen van scenario’s voor de coachingsessie zal de coach helpen bepalen hoe het beste aan de behoeften van de cliënten kan worden voldaan. Scenario’s helpen bij het ontwikkelen van een actieplan, het creëren van een actiestappen Logboek, dat de coach door het proces van coaching en productontwikkeling zal leiden. Logs zijn gemakkelijk op te stellen, en zijn een geweldige manier om snel uw resultaten te bekijken. Zelfs als u reeds Logs voor een product hebt gemaakt, is coaching-en-Productontwikkeling zeer effectief en kan worden herhaald telkens wanneer u een nieuw product ontwikkelt.
Professionals in coaching en productontwikkeling moeten zeer bedreven zijn in het snel begrijpen wat de behoeften van hun cliënten zijn, en ervoor zorgen dat de coaching zo wordt ingezet dat aan die behoeften wordt voldaan. De vaardigheden op het gebied van scenarioplanning en coaching moeten worden aangescherpt om de cliënt snel feedback te kunnen geven, zodat hij op koers blijft en tot een succesvol resultaat komt.